top of page
Tjek venligst de ofte stillede spørgsmål, før du scroller ned og kontakter Neanderthal.
-
Hvornår får jeg min ordre?2 - 6 hverdage efter ordren er modtaget, medmindre andet er skrevet i produktbeskrivelsen. Vi vil holde dig orienteret, når pakken sendes, og i de fleste tilfælde får du et sporingsnummer.
-
Kan jeg selv afhente?Afhentning er kun tilgængelig for møbler og større varer fra vores lager i Ryomgård 8550. Skriv venligst til kontakt@neanderthal.dk for at aftale afhentningstidspunkt. Det er ikke muligt at afhente mindre varer i øjeblikket, men det vil være muligt i den nærmeste fremtid.
-
Hvem betaler returneringsomkostningerne?Returomkostningerne ligger hos kunden(dig), medmindre grunden til at det returneres er en fejl fra vores side, så betaler vi. Hvis du ønsker at returnere en ordre på grund af en fejl fra vores side, betaler vi returleveringen. Når du har meddelt os, at du ønsker at returnere, vil du modtage en e-mail med instruktioner om, hvordan du foretager den forudbetalte levering.
-
Can I buy something even though I don't live in Denmark?Yes. To place an order from anywhere in the world, simply fill out your the form here. We'll calculate the delivery cost and send you a secure payment link* by email, where you can pay for the of item(s) and delivery. Once you have made the payment, we'll package and send your order. Any questions? kontakt@neanderthal.dk * Accepted cards - Visa, MasterCard, American Express (Amex), China UnionPay, Japan Credit Bureau (JCB), Cartes Bancaires, Diners, Disocver, Visa Electron and Maestro.
-
Kan jeg returnere det, hvis jeg ikke kan lide det?Neanderthal ønsker, at du skal være helt tilfreds med dit køb. Hvis du af en eller anden grund er utilfreds, skal du inden for 14 dage efter modtagelsen meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Kontakt Neanderthal inden for 14 dage efter modtagelse af varen for at få fuld refundering. Leveringsomkostningerne refunderes kun ved returnering af hele ordren. Du betaler selv returneringsomkostningerne. Varen skal være i samme stand som da den blev modtaget for fuld tilbagebetaling. For at returnere skal du gøre følgende: Giv besked til Neanderthal indenfor 14 dage via e-mail: kontakt@neanderthal.dk. Angiv venligst dit navn, ordrenummer og navnet på de(n) vare(r), du ønsker at returnere. Pak dine varer så sikkert som muligt i samme emballage, som du modtog dem i. Skriv venligst dit ordrenummer inde i æsken eller på et stykke papir og læg det i æsken. Sørg for, at den originale fragtmærkat er blevet fjernet. Registrer pakken hos et pakkefirma online, såsom dao, og udskriv en returlabel. Vær opmærksom på, at du selv skal betale for returfragten. Varen sendes til: P. Vejsgaardsvænget 54, 8550 Ryomgård Aflever pakken til en pakkeshop og sørg for at få en kvittering for indlevering. Pakken skal være leveret til Pakkeshoppen senest 14 dage efter, at du har meddelt Neanderthal, at du ønsker at returnere den. Så snart Neanderthal har modtaget din returpakke, refunderer vi pengene vha. samme betalingsmåde, der blev brugt ved købet.
-
Hvor meget koster levering?Køb for over 450 DKK for gratis levering. Ved køb for under 450 DKK koster det 45 DKK at få sendt til en privat- eller erhvervsadresse. Leveringsomkostninger vil fremgå i din indkøbskurv og ved kassen, inden du betaler.
-
Jeg køber en gave, hvad er jeres bytteregler?Neanderthal tilbyder ikke at ombytte gaver, men du kan godt returnere et produkt indenfor 14 dage og få pengene tilbage. Neanderthal anbefaler, at du i stedet køber et digitalt gavekort her. Gavekort - Vælg et beløb og skriv en personlig besked til modtageren. Du kan selv vælge, hvornår de skal modtage det digitale gavekort, fx på deres fødselsdag. Gavekortet er gyldigt i 3 år efter købet.
-
Hvor sender jeg en returvare hen?Kontakt os venligst før du returnerer noget kontakt@neanderthal.dk. Returnering sendes til: Neanderthal P. Vejsgaardsvænget 54 8550 Ryomgård
-
Hvornår får jeg mine penge tilbage ved returnering af et produkt?Så snart Neanderthal har modtaget din returpakke, refunderer vi pengene vha. samme betalingsmåde, som du brugte ved købet. Du vil modtage en besked, når pengene er overført.
-
Jeg har modtaget flere e-mails om leveringen af min ordre?Ordrer, der indeholder flere varer, kan komme fra forskellige lokationer, men det koster dig ikke ekstra. Du vil blive informeret om, hvor mange pakker du kan forvente.
-
Hvordan ved jeg, om et produkt kommer fra et rygerhjem?Neanderthal går meget op i at forhøre sig om hvert produkts historie, helt ned til at lugte til hver vare, når vi køber den. Normalt sælger vi ikke varer fra et røgfyldt hjem, men nogle gange er varen så sjælden eller cool, at den er umulig at modstå. Hvis det kommer fra et røgfyldt hjem, vil det tydeligt fremgå af produktbeskrivelsen. Du har under alle omstændigheder ret til at returnere et produkt, hvis du er utilfreds.
-
Kan du fortælle mig mere om en produktspecifikation, oprindelse og formål?De grundlæggende oplysninger om et produkt er skrevet i produktbeskrivelsen. I de fleste tilfælde har vi ikke adgang til producentens specifikationer, instruktioner osv., så informationen i produktbeskrivelsen er baseret på, hvad vi finder på internettet og vores egen viden. Hvis du efterspørger mere information, er det derfor desværre ofte ikke en muligt for os at give det.
-
Kan jeg købe et gavekort?Ja, her. Vælg et beløb og skriv en personlig besked til modtageren. Du kan selv vælge, hvornår de skal modtage det digitale gavekort, fx på deres fødselsdag. Gavekortet er gyldigt i 3 år efter købet.
-
Hvorfor er jeres produkter billigere end de fleste andre steder?Neanderthal køber brugte produkter og restaurerer dem, hvor det er nødvendigt. Dette gør dem billigere end nye produkter. Neanderthal går ikke op i at blive rig, en hulemand vil kun betale regninger og være glad.
-
Kan jeg sælge noget til jer?Ja. Tjek butikssiden for at se, hvilken type ting Neanderthal er interesseret i. Vi anbefaler, at du sælger privat for at få flest penge for din vare, vi kan ikke tilbyde at betale den fulde markedsværdi. Fordelen ved at sælge til Neanderthal er dog, at du tilbydes et hurtigt salg og garanteret betaling i forhold til at sælge på det private marked. Send gerne billeder, beskrivelse og prisønske her, dog har vi ret til at sige nej uden grund - kontakt@neanderthal.dk. Hvis du maler, bygger eller laver varer, du synes passer til butikken, så tag endelig kontakt. Vi er meget interesserede i at støtte lokale virksomheder og småproducenter. Jo mere unikt jo bedre. Send et link eller en fil til dit arbejde med et par prispunkter, hvor meget du vil have, hvor meget du vil sælge varen for mm.
-
Hvordan kender jeg tilstanden af en brugt vare?Noget af vores sortiment er brugt, og selvom en vare har haft en tidligere ejer, garanterer vi, at hver vare er blevet grundigt rengjort og testet. Der kan være brugsspor og mangler, disse vil være tydeligt dokumenteret og affotograferet i produktbeskrivelsen.
-
Hvor finder vi de brugte varer?Loppemarkeder, auktioner, dødsbo, konkursbo og køb fra samlere og private.
bottom of page